Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések az E-önkormányzat portálon (korábbi nevén: Önkormányzati hivatali portál) keresztül biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A továbbiakban bemutatjuk a szolgáltatás általános elemeit, igénybevételének feltételeit.

Az E-önkormányzat portál elérhető az alábbi címek bármelyikén

https://eonkormanyzat.gov.hu

https://e-onkormanyzat.gov.hu

https://ohp.asp.lgov.hu

Elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások

Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ

 

Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot.
 Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As

 

Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU  

 

Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE

 

Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY

 

Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU

 

A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg

 

Tájékoztató

ÜGYINDÍTÁS

2019. január 1. napjától, gazdálkodó szervezetek számára, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.

A Cégkapun keresztül történő űrlap beküldésre jogosult:

-          elsősorban a cég törvényes képviselője, aki a tárhely szolgáltatást regisztrálta,

-          illetve bármely olyan KÜNY (Ügyfélkapu) tárhellyel rendelkező magánszemély, akit erre a képviselő feljogosított.

Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:

-           „A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”

-           Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.

-            „A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”

-           Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.

-          „A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!

-           Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került, a Cégkapu Tárhelyen.

EGYENLEG LEKÉRDEZÉS

A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.

 Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges, hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezési jogosultság a képviseletnél jelölt legyen.

ŰRLAP MÁSOLATOK

A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip. formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml. állomány is megtalálható.

A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip. formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.

Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).

Az igazolás jelenleg a következő címen érkezik a beküldő tárhelyére "Átvételi értesítő (Feladó: ASPONALLO, Dokumentum: ASP -{Érkeztetőszám 16 karakter}- Címzett: {Címzett neve} -{Pontos beérkezés dátuma: éééé.hh.nn. óó.pp.mm formátumban } ). Az űrlapmásolat feladója a  TESZT - Magyar Államkincstár ASP Központ gépi 1 (ASPONALLO) Hivatali Kapu.